سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی در دست توسعه؛ MIOS جایگزین MIUI خواهد شد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه اخیراً لو رفتن اسکرین‌شاتی از صفحه‌ی «درباره» یک گوشی هوشمند، بر شایعه توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی، یعنی MIOS دامن زده است. ظاهراً بازهم شایعاتی مبنی‌بر توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی، MIOS، در دنیای فناوری فراگیر شده است. به گزارش گیزچاینا اخیراً یکی از نزدیکان شیائومی اسکرین شاتی از صفحه‌ی «about» یک گوشی هوشمند را در توییتر منتشر کرده ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
بلووم ایران
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اخیراً لو رفتن اسکرین‌شاتی از صفحه‌ی «درباره» یک گوشی هوشمند، بر شایعه توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی، یعنی MIOS دامن زده است.

ظاهراً بازهم شایعاتی مبنی‌بر توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی، MIOS، در دنیای فناوری فراگیر شده است. به گزارش گیزچاینا اخیراً یکی از نزدیکان شیائومی اسکرین شاتی از صفحه‌ی «about» یک گوشی هوشمند را در توییتر منتشر کرده که احتمال می‌رود مربوط به MIOS باشد. این اسکرین شات لو رفته توجهات بسیاری را به‌خود جلب کرده و باز هم احتمنال توسعه سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی را بر سر زبان‌ها انداخته و حالا به‌نظر می‌رسد دلایل قانع‌کننده‌ای برای اثبات MIOS وجود دارد.

البته شایعه‌ی توسعه MIOS از سمت شیائومی موضع جدیدی نیست و به ده سال پیش باز می‌گردد؛ چراکه اولین گزارش‌های مبنی‌بر توسعه این سیستم‌عامل اختصاصی به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. در آن زمان شایعه شده بود که سیستم عامل اختصاصی شیائومی به‌همراه گوشی مورد انتظار Mi 4 عرضه و معرفی خواهد شد، اما این گوشی مانند گوشی‌های پیشین چینی‌ها با رابط کاربری MIUI عرضه شد. این موضوع احتمالاً نشان از این دارد که مدیرعامل شیائومی لزومی به هزینه برای توسعه یک سیستم‌عامل جدید نمی‌دیده است.

سیستم عامل اختصاصی شیائومی MIOS

حالا باتوجه‌ به اسکرین شات لو رفته، به‌نظر می‌رسد شیائومی تغییر عقیده داده و این سیستم‌عامل اختصاصی در مرحله توسعه آلفا قرار دارد و نسخه‌ی اول آن درحال آزمایش است. این موضوع نشان می‌دهد که شیائومی هنوز درباره MIOS به قطعیت نرسیده یا لااقل تا این اواخر راه‌حل مناسبی برای آن ندارد؛ گفتنی است که بر اساس شماره‌ی ساخت موجود در اسکرین شات، MIOS در پنجم نوامبر ۲۰۲۲ در دسترس بوده است.

 

البته هنوز مشخصات و جزئیات MIOS در هاله‌ای از ابهام است و اگر واقعاً در حال توسعه باشد احتمالاً مانند هارمونی او اس هواوی چیزی مانند اندروید گوگل باشد. سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی احتمال دارد در ابتدا از نظر ظاهری و طراحی یادآور MIUI باشد؛ البته هنوزر مشخص نیست که چقد MIOS خود را از اندروید خالص متمایز کند، تنها باید صبر کرد و منتظر ارائه نسخه‌ی اولیه عمومی آن بود. به‌نظر شما آیا شیائومی توان توسعه یک سیستم عامل اختصاصی در حد iOS یا اندروید را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *